Ze všeho nejdříve potřebujeme doménu, na které můžeme využít internetového prostoru k samotné existenci našeho webu. Dá se říct, že se jedná o místo, kde se bude váš web nalézat a jakou bude mít adresu URL. Domény se dělí na dvě kategorie:
· Domény 2. řádu
Místo na těchto doménách si musíme zakoupit. Cena se pohybuje okolo 300 Kč ročně a naše adresa by vypadala například takto: www.nasweb.cz nebo .net, .org a podobně.
· Domény 3. řádu
Tyto domény jsou zpravidla zdarma. Na této bázi funguje například doména blogger. Můžeme si tedy založit stránku pod touto firmou a naše adresa bude www.nasweb.blogger.cz (případně jiná doména, na které jsme se rozhodli založit naše stránky). Existuje mnoho společností, které vlastní na doménu druhého řádu a za poplatek nebo za umístění reklamy na všech stránkách, které jsou na této doméně založeny.
Webhosting
Doménou to však teprve začíná, druhým krokem ke zdárnému pokračování ve vytvoření webové stránky je webhosting. Pod tímto názvem se skrývá zázemí webové stránky, jeho virtuální prostor, místo a velikost. Ideální je koupit si webhosting i doménu od stejné společnosti.
Kritéria dobrého webhostingu:
1. Velikost prostoru, která se většinou pohybuje mezi 10 až 1000 MB. Fotografie, videa, zvuková stopa či obrázky jsou většinou prostorově nejnáročnější.
2. Serverové skripty, tedy podpora programových jazyků
3. Email, který ale většinou není součástí cenově nejpříznivějších programů
4. Zákaznická podpora, které funguje neomezeně
5. Webová administrace, pomocí níž si můžete samo stanovit některé parametry webu, například heslo, databázi, e-mail a podobně
6. Konektivita, kdy je web dostupný bezvýhradně. To je bohužel zcela nemožné. Většina hostingů uvádí, že percentuálně dostupnost je 99. V praxi to znamená, že načteme-li nějakou stránku sto krát, jednou se tato stránka nenačte, což je mimochodem nekvalitní dostupnost. Vysoká konektivita je 99,9, v praxi se tedy nenačte jedna stránka z tisícovky.
7. Zálohy dat